Tänndalen – Varumärkesplattform

Inför säsongen 2016/2017 fick Panama förtroende att arbeta fram en helt ny varumärkesplattform och nytt kommunikationskoncept för Tänndalens skidområde i Funäsfjällen. Resultatet blev konceptet "Älskat av skidåkare" som tar fasta på Tänndalens unika värden. Parallelt med detta har Tänndalen även bytt grafisk identitet, ett arbete som gjordes i samarbete med Kurppa Hosk.

Den nya varumärkesplattformen lanserades med en film som manifesterar den känsla som många av Tänndalens besökare vittnar om - att man hittat sitt eget skidparadis som ett tydligt alternativ till andra skidområden. Ett område som är "älskat av skidåkare" helt enkelt.

Tänndalen är ett av svenska fjällvärldens mest kompletta skidområden och erbjuder skidåkning för alla smaker; alpint, längd, tur, topptur osv. Tänndalen röstades nyligen fram till Sveriges mest populära skidort, tillsammans med grannen Funäsdalen.
Tillsammans med övriga områden i Funäsfjällen räknas Tänndalen till ett av Sveriges största skidområden. Tänndalen ägs av Grönklittsgruppen AB.

Arbetsgrupp

Stefan Grimberg, projektledning/strategi
Per Hagdahl, Art Director
Andreas Sjöberg, film och redigering
Linda-Maria Davidsson, copy