Octowood Varumärkesplattform

Octowood tillverkar högkvalitativa staketstolpar av svensk furu. Kunderna finns över hela världen, framför allt inom segmenten hästägare, frukt- och vinodling samt jordbrukare. Panama har tidigare levererat webbplattform och grafisk profil för hela Rundvirke-koncernen och nu var det dags att ta varumärket Octowood ett steg vidare, med en komplett varumärkesplattform för extern kommunikation.

Från att tidigare i huvudsak pratat om trästolpens produktfördelar, förflyttas nu kommunikationen till att fokusera på de värden som Octowoods produkter levererar; hållbarhet, trygghet och miljötänk.

Huvudkomponenterna i kommunikationen är autentiska bilder på Octowoods kunder, genomtänkta copytexter som riktar sig direkt mot Octowoods kundgrupper samt “packshot” av stolpen med tillhörande Octowood-etikett.

Plattformen levereras tillsammans med färdiga enheter för print, webb, skärmdisplayer, produktblad mm, för nedladdning av Octowoods distributörer.

Arbetet har gjorts tillsammans med Samba i Östersund.

Octo_1.jpg
Octo_2.jpg
Octo_3.jpg

Arbetsgrupp

Stefan Grimberg, projektledning Panama
Sara Carlemår, projektledning Samba
Per Hagdahl, Art Director
Jona Granath, original och animation
Peter Carlsson, fotograf

Previous
Previous

Hitachi Energy SunZia Link

Next
Next

Hamra Syd – Tänndalen