Octowood Varumärkesplattform
Octowood tillverkar högkvalitativa staketstolpar av svensk furu. Kunderna finns över hela världen, framför allt inom segmenten hästägare, frukt- och vinodling samt jordbrukare. Panama har tidigare levererat webbplattform och grafisk profil för hela Rundvirke-koncernen och nu var det dags att ta varumärket Octowood ett steg vidare, med en komplett varumärkesplattform för extern kommunikation.
Från att tidigare i huvudsak pratat om trästolpens produktfördelar, förflyttas nu kommunikationen till att fokusera på de värden som Octowoods produkter levererar; hållbarhet, trygghet och miljötänk.
Huvudkomponenterna i kommunikationen är autentiska bilder på Octowoods kunder, genomtänkta copytexter som riktar sig direkt mot Octowoods kundgrupper samt “packshot” av stolpen med tillhörande Octowood-etikett.
Plattformen levereras tillsammans med färdiga enheter för print, webb, skärmdisplayer, produktblad mm, för nedladdning av Octowoods distributörer.
Arbetet har gjorts tillsammans med Samba i Östersund.
Arbetsgrupp
Stefan Grimberg, projektledning Panama
Sara Carlemår, projektledning Samba
Per Hagdahl, Art Director
Jona Granath, original och animation
Peter Carlsson, fotograf