Skidåkare Vet – kampanj Tänndalen
Inför säsongen 2021/22 fick Panama förnyat förtroende att jobba vidare med Tänndalen och ta fram ett komplett kampanjkoncept baserat på varumärkesplattformen Älskat av Skidåkare som vi arbetat med framgångsrikt under flera år. Resultatet blev “Skidåkare Vet” - en bred kampanj där vi tydligt kommunicerar “från skidåkare till skidåkare”. Är du skidåkare förstår du vad vi menar.
Tänndalen är ett skidområde som drivs av skidåkare. Vi vet genom kundundersökningar att Tänndalens gäster väljer Tänndalen för det breda utbudet av riktig skidåkning oavsett nivå, den goda kvalitén på snön och den genuina fjällkänslan. Tänndalens erbjudande vänder sig tydligt till en målgrupp som prioriterar skidåkning och upplevelser framför äventyrsbad, afterski och lekland. Därför vågar vi också vara spetsiga i kommunikationen.
Youtube Preroll och Social Feed
Printannonser
Display-annonsering
Instagram Stories
Projektgrupp
Stefan Grimberg, idé och strategi
Per Hagdahl, idé & AD
Linda-Maria Grönkvist, copy
Julius Aspman, foto och DOP
Andreas M Sjöblom, klipp och redigering
Jeff Jackett, Tänndalen/Grönklittsgruppen
Wille Jonasson, Tänndalen/Grönklittsgruppen
Aktivering i samarbete med OMD.