Skidåkare Vet – kampanj Tänndalen

Inför säsongen 2021/22 fick Panama förnyat förtroende att jobba vidare med Tänndalen och ta fram ett komplett kampanjkoncept baserat på varumärkesplattformen Älskat av Skidåkare som vi arbetat med framgångsrikt under flera år. Resultatet blev “Skidåkare Vet” - en bred kampanj där vi tydligt kommunicerar “från skidåkare till skidåkare”. Är du skidåkare förstår du vad vi menar.

Tänndalen är ett skidområde som drivs av skidåkare. Vi vet genom kundundersökningar att Tänndalens gäster väljer Tänndalen för det breda utbudet av riktig skidåkning oavsett nivå, den goda kvalitén på snön och den genuina fjällkänslan. Tänndalens erbjudande vänder sig tydligt till en målgrupp som prioriterar skidåkning och upplevelser framför äventyrsbad, afterski och lekland. Därför vågar vi också vara spetsiga i kommunikationen.

 

Youtube Preroll och Social Feed

Dagdrömmar - Maränger

Dagdrömmar - Renovering


Printannonser

TD21-Print-1.jpg
TD21-Print-3.jpg
TD21-Print-2.jpg

Display-annonsering

Skidåkare Vet - Snöstorm

Skidåkare Vet - Sist från backen

Skidåkare Vet - Skidåkarfötter

Skidåkare Vet - sist i pisten


Instagram Stories

stories.jpg

Projektgrupp

Stefan Grimberg, idé och strategi
Per Hagdahl, idé & AD
Linda-Maria Grönkvist, copy
Julius Aspman, foto och DOP
Andreas M Sjöblom, klipp och redigering

Jeff Jackett, Tänndalen/Grönklittsgruppen
Wille Jonasson, Tänndalen/Grönklittsgruppen

Aktivering i samarbete med OMD.